Заступник міністра інфраструктури України Юрій Васьков провів нараду з питань виконання дерегуляційних ініціатив Міністерства інфраструктури та зустрівся з трудовим колективом Бердянського порту

IMG_0029

7 квітня заступник міністра інфраструктури України Юрій Васьков та голова ДП “Адміністрація морських портів України” Андрій Амелін відвідали Маріупольський та Бердянський морські порти, де провели наради з адміністрацією портів, судновими агентами та контролюючими службами, присвячені процесам дерегуляції контрольних процедур.

«Дуже добре, що вперше за два роки високопосадовець профільного Міністерства та голова АМПУ відвідали Бердянський порт, побачили як зайняті всі причали, ознайомилися з деякими з наших проблем, зокрема, у взаємовідносинах з АМПУ, зустрілися з колективом та відповіли на всі питання, які хвилюють портовиків», - прокоментував подію керівник підприємства Микола Ільїн. – З деяких питань погляди керівництва галузі та наші співпадають, з деяких — є розбіжності. Так робітники порту намагалися довести, що прискорена приватизація прибуткових підприємств без врахування інтересів держави та трудових колективів, це те, що зараз найбільше турбує людей. Бердянці мають приклади того, як приватизація фактично знищила деякі підприємства міста. Не думаю, що наша аргументація влаштувала заступника міністра, але важливо, що нас почули.”

Наразі Юрій Васьков заспокоїв портовиків, що приватизація — це не питання сьогодення, це проект закону, мета якого — підвищити комерціалізацію портів та їх прибутковість, поліпшити інвестиційну привабливість галузі там, де держава не має достатньо коштів і що пошук інвесторів неможливий без врахування інтересів колективу, і запропонував представникам трудового колективу відвідати порти, де працюють приватні стивідорні компаніі.

Причиною наради з питань дерегуляції стало те, що Міністерство отримує інформацію від капітанів суден, що заходять у ці порти, а також від адміністрації портів про те, що почастішали випадки невиконання дерегуляційних рішень Уряду, почастішали випадки комісійного контролю, що негативно впливає на виробничий процес.. Наприклад, згідно з озвученою в ході наради статистикою, в Бердянському морському порту митна служба піднімалася на борт суден, що заходили в порт, практично у 100% випадків. При цьому, в інших 12 українських портах показники огляду суден досягають максимум 10%, а в цілому прагнуть до нуля.

«Наша позиція полягає в тому, що комісійний процес не повинен впливати на виконання вантажних робіт. При постановці судна до причалу відразу повинні починатися вантажні роботи. Судна не мають простоювати годинами. Я бачив що всі причали в Бердянському порту зайняті судами. Навіть півгодини затримки судна — це неприпустимо, це — зниження продуктивності порту. Це вкрай несприятливо позначається на конкурентній привабливості порту і загальній логістиці. Це особливо важливо для портів Азовського регіону, куди багато судновласників зараз просто побоюються направляти судна», – підкреслив заступник міністра.

В ході наради присутні домовились про план покращення взаємодії між усіма сторонами процесу, щоб дерегуляційні рішення виконувались. Протягом місяця в обох портах по всіх суднах триватиме моніторинг з аналізом роботи кожної з контролюючих служб.