Відбувся традиційний звіт керівництва ДП “БМТП” та профспілкового комітету перед трудовим колективом

000

У четвер, 27 липня, відбувся традиційний звіт керівництва ДП “БМТП” та профспілкового комітету перед трудовим колективом про підсумки роботи підприємства в першому півріччі 2017 року та перспективи діяльності. Півтори години в актовій залі підприємства йшла розмова про виконання планів, заробітну плату та шляхи її зростання, проблеми перевалки зернових і взаємини з і ншими суб’єктами, що діють в порту, атестацію робочих місць і скорочення, яке не торкнеться працюючих.

Підсумки півріччя в цифрах
Загалом, півріччя, яке почалося з льодової кампаніії, що тривала майже до кінця зими, вдалося закінчити з результатом, який дає надію. Як повідомив заступник директора з економіки Олександр Клименков, незажаючі на всі проблеми та невиконаний план з вантажоперевалки — 67% від запланованого, фінансовий результат підприємства позитивний: отримано  9,5 млн грн прибутку, до бюджетів всіх рівнів перераховано 72,5 млн. грн, Зокрема, до державного бюджету надійшло  41,3 млн. грн, до місцевого — 14,5 млн, єдиного страхового внеску сплачено 16,7 млн. грн. Середня заробітна плата робітників держпідприємства за півріччя склала 9 800 грн, у докерів-механізаторів — 11 716, що значно вище середньої по області — 6 197 грн, та по місту — 4 830 грн. При цьому, завдяки перевиконанному плану червня, показники зарплати зросли до 15 330 грн у працівників порту та до 17 862 грн у докерів-механізаторів. Таким чином, незважаючи на важкі погодні умови зими, коливання вантажопотоків, жорстку конкуренцію, підприємство, залишається економічно ефективним та прибутковим.

Зернові проблеми та шляхи їх вирішення

Головна новина літа — порт поновив обробку зернових вантажів. Як повідомив зібранню в.о. директора Богдан Бабець, в липні буде оброблено близько 60 тисяч тон зернових. До кінця року планується перевантажувати до 80-100 тисяч тон зерна щомісяця: “Це залежить від нашої можливості їх переробити” – вважає він.
Конкретизовано план будівництва зернового терміналу, яке раніше було заблоковано урядом Яценюка. На кінець року заплановано вирішення всіх земельних питань, пов’язаних з проектуванням та будівництвом, та визначення на конкурсі виконавця робіт, щоб розпочати їх наступного року. Адже потреба в терміналі велика — зараз одразу декілька експедиторів накопичують партії на території порту.
За словами керівника підприємства, позиція порту — працювати з усіма експедиторами зернових, які звертаються з відповідними пропозиціями, не роблячи ні для кого преференцій. Потреба сформулювати цю позицію виникла після ряду запитать докерів, які стосувались відносин з одним із експедиторів, якому, нібито, віддана в оренду одна із складських територій. Як повідомив в.о. директора, ніякої оренди немає, всі експедитори працюють в рівних умовах.
Конкретизував проблему перший заступник директора Андрій Фіщенко, який повідомив, що з ТОВ “Аскет-Шиппінг”, як з експедитором, було укладено угоду на маркетинговий рік щодо перевалки 150-200 тисяч тонн зерна. “Що ми бачим? Компанії виделена 9-та секція. З 17 липня по сьогодні “Аскет-Шиппінгом” туди завезено 998 тонн зерна. Зараз ми не можемо нічого вдіяти. Однак, коли буде виданий вантаж з цієї секції і буде плануватись накопичення судових партій, у нас будуть підстави підняти і подивитись цю угоду… Оборотність складів не виконується. І це — підстава сказати “до побачення”. Це моя позиція. 2-4 машини зерна за добу нас не влаштовують. Зернові вантажі повернулись, ми з цих п’яти компаній будемо обирати тих, з ким нам зручно і вигідно працювати”

Серпень буде важким

Пожвавлення переробки зернових вантажів має хоч якось знивелювати втрати, які буде мати підприємство внаслідок перекриття в серпні-вересні Керченської протоки. Як відомо, влада Росії, яка незаконно анексувала Кримський півострів, повідомила, що 19 діб серпня і 4 – вересня Керченська протока буде закрита для руху суден, у зв’язку з будівництвом мостового переходу. Передбачається, що в перервах між цими роботами, окупаційна влада буде проводити через протоку, в першу чергу, судна, що прямують до російських портів, а до українських — за остаточним принципом. У зв’язку з цим, холдинг “Метінвест”, якій має жорсткі умови постачання своєї продукції в інші країни, перевів вантажопотоки з Маріуполя та Запоріжжя до миколаївського порту “Ольвія”. Наразі, як повідомив Богдан Бабець, тривають перемовини із “Метінвестом”, попередньо, досягнуто угоди про повернення вантажопотоків металу та руди до Бердянська у вересні.
Тоді ж, або вже наприкінці року, можна буде розглянути питання про підвищення ставок для працівників порту, оскільки ще невідомо, яким буде фінансовий ресультат серпня, і як він відобразиться на річних показниках підприємства. “Зараз треба відпрацювати третій квартал з об’єктивно проблемним серпнем”, – вважає Богдан Бабець.

Атестація зменшить кількість пільговиків

Це питання, яке теж хвилює багатьох портовиків, адже це і пільгова пенсія, і додаткові виплати за шкідливі умови праці, і додаткові відпустки. Як повідомила начальник відділу праці та заробітної плати Ольга Гладир, зараз на підприємстві триває атестація робочих місць із шкідливими умовами праці. Ії проводить харківський Науково-дослідний інститут профілактичної медицини, який виграв тендер у системі Prozorro.
Остаточних результатів атестації ще немає, однак, вже зрозуміло, що деякі робочі місця та посади перестануть вважатися пільговими. Для цього існує кілька підстав. По-перше, у грудні 2016 року Верховна Рада внесла зміни у законодавство, якими зменшено перелік професій зі шкідливими умовами праці. По-друге, Міністерство охорони здоров’я розробило нову гігієнічну класифікацію, згідно якої розроблено нові нормативи показників шкідливих факторів і гранично допустимі концентрації змінено в бік збільшення. По-третє, на підприємстві постійно провадиться робота із поліпшення умов праці на робочих місцях.
Ольга Гладир запевнила, що робочі місця докерів-механізаторів залишаються пільговими, а ось деякі інші втратять цей статус. За її словами, кожному працівнику буде роз’яснено, чому і як змінились умови його праці та чому він не підпадає під пільги, обсяг яких скорочено. “Головне завдання адміністрації — не призначити пільги, або підняти їх, а створити такі умови праці, щоб людина працювала у безпеці та була здорова”, — вважає керівник підрозділу.

Профспілка: скорочень серед працюючих не повинно бути

Керівник осередку профспілки портовиків Василь Гривко повідомив присутніх про принципову домовленість із керівництвом підприємства стосовно чуток про скорочення кількості працівників: скороченя торкнуться або вакансій, за винятком докерів-механізаторів, або посад,
які звільнюються внаслідок певних обставин.
За словами керівника профспілкової організації, колективна угода, яку укладено в ДП “БМТП” між адміністрацією та трудовим колективом, і яку визнано кращою в галузі, цього року виконується в повному обсязі.
З боку профспілки в першому півріччі 2017 року на фінансування потреб членів профспілки, ветеранів підприємства та благодійні програми використано 903 066 грн. Більша частини цієї суми — 569 106 гривень — пішла на фінансування оздоровлення портовиків та їх дітей. Ще 260 659 гривень витрачено на матеріальну допомогу портовикам у зв’язку з різними подіями в житті. На події культурного життя було витрачено ще 73 301 грн. За півроку на ці кошти проведено різдвяні свята та концерт у музичній школі, заходи із вшанування ветеранів підприємства до їх ювілеїв, святкування 8-го березня, Пасхальні свята, заходи із відзначення 9 травня, свята “Останнього дзвоника” та Дня захисту дітей для вихованців підшефного дитячого закладу, відзначення професійного свята портовиків, шефська допомога, допомога міській організації “Червоного хреста”.

Загалом зібрання тривало майже півтори години, протягом яких кожен, хто вважав за потрібне, мав можливість задати питання та отримати на нього відповідь